A tervek szerint áprilisban megnyílik a békásmegyeri piac új csarnoképülete és az ahhoz tartozó mélygarázs – mondták el Óbuda-Békásmegyer vezetői Budapesten, egy háttérbeszélgetésen. A III. kerület polgármestere a városrész legnagyobb problémájaként a közlekedési „anomáliákat”, köztük a HÉV-vonal okozta közúti közlekedési nehézségeket jelölte meg, és felvetette, hogy a szentendrei HÉV-et le kellene süllyeszteni a föld alá.
Idén már több mint 5 millió embernek készít külön kérés nélkül a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) személyijövedelemadó-bevallási tervezetet. Akinek nincs ügyfélkapuja, március 18-áig kérheti a tervezet postázását.
A 33 tagú Fővárosi Közgyűlésben a Nemzeti Választási Iroda adatai szerint, a szavazatok 100 százalékának összesítése után a jelölőszervezetek mandátummegoszlása a következő.
Elindult a tavaszi sertéshús fogyasztásösztönző kampány
Áruházi kóstoltatásokkal, televíziós és rádiókampánnyal, valamint népszerű influencerek bevonásával népszerűsíti a sertéshúsfogyasztást az Agrárminisztérium, az Agrármarketing Centrum (AMC) és a Vágóállat és Hús Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (VHT). A 2019. április 18-ig tartó kampány elsődleges célja, hogy ráirányítsa a figyelmet a tudatos vásárlásra, a sertéshús fogyasztásának fontosságára, valamint a sertéságazat helyzetére.
A sertéshús a magyar gasztrokultúra egyik kiemelt alapanyaga, amelynek a táplálkozási szakemberek szerint is fontos szerepe van a változatos, kiegyensúlyozott étrendben. A „Mi lesz ma a vacsora? - Egy minőségi sertéshús minden ízében különleges” szlogen alatt futó tavaszi sertéskampány egyik legfontosabb célja a szervezők szerint, hogy a sertéshúsra ne csupán koleszterinforrásként, hanem vitamin- és ásványi anyagban gazdag élelmiszerként tekintsenek a vásárlók. A fogyasztásösztönzésen kívül természetesen a sertéságazat stabilizálódását, a sertésállomány csökkenésének megállítását, és az ágazatban dolgozók helyzetének javítását is célozza a kampány.
Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért felelős államtitkára a sajtótájékoztatón elmondta: „A kampánnyal az ellenőrzött és jó minőségű, biztonságos hazai sertéstermékek fogyasztására kívánjuk felhívni a figyelmet. Emellett fontos szempont a sertéságazat munkahelymegtartó erejének elősegítése is. Az utóbbi években a fogyasztói kampányok és a fokozatosan bevezetett áfa-csökkentés hatására a fogyasztási kedv is növekedett. Az Agrárminisztérium külön költségvetési forrást biztosít a sertéshús fogyasztást ösztönző marketing tevékenységre, amely a 2018/2019-es szerződés szerint 440 millió forint.”
Az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese, Giczi Gergely ismertette a kampány főbb elemeit. Eszerint a Társaság a promóciós időszakban összesen 75 alkalommal, 25 élelmiszerüzletben tart kóstoltatásokat Budapesten és további 14 településen országszerte, valamint országos médiakampánnyal is készülnek. „Az évek óta tartó kampány hatására a sertéshús fogyasztás folyamatosan növekszik, mára fej-fej mellett halad a slágernek számító baromfihússal. A sovány sertéshús fogyasztását többek között magas vastartalma miatt a táplálkozási szakemberek is rendre javasolják, így nem csoda, hogy egyre nagyobb szerepet kapnak étkezésünkben.” – nyomatékosított Giczi Gergely.
A médiakampány keretében televíziós és rádiós hirdetések, nyomtatott és online kiadványok, a közösségi média és népszerű influencerek, például Marton Adrienn gasztro műsorvezető közreműködésével találkozhat a kampány üzenetével a nagyközönség.
Az AMC ügyvezető-helyettese hozzátette: a Társaság 2019. április 11-én szakmai konferenciát szervez „Merre tovább sertéságazat?” címmel. „Ezen kívül kifejezetten szakácstanulók számára szervezünk versenyt „Hazai ízek, hazai asztalokon” címmel, melynek során sertéscombból kell a séfjelölteknek olyan ételkreációt készíteniük, amely egyaránt megállja a helyét a közétkeztetésben és az éttermi kínálatban is. A verseny döntője 2019. április 12-én lesz” – hívta fel a figyelmet Giczi Gergely.
A Vágóállat és Hús Szakmai Szervezet és Terméktanács szakmai titkára, Menczel Lászlóné az ágazatban dolgozók képviseletében elmondta: Magyarországon a sertéstenyésztésnek több évszázados hagyománya van. Ez a tapasztalat jelenik meg a gazdák szakértelmében, a fajtaösszetétel meghatározásában és a takarmányozásban is. „Magyarországon döntően gabonaalapú eledelt adnak az állatoknak, amellyel a sertéshús átlagon felüli minőségét biztosítják a gazdák” - tette hozzá.
A sertéskampányról a legfrissebb információkat az Agrármarketing Centrum honlapján is megtalálhatják az érdeklődők, a https://www.amc.hu/serteskampany/ oldalon. A kampány reklámfilmét a https://www.youtube.com/watch?v=xXGZXMKyz5g&feature=youtu.be linken is megtekinthetik.
Elkészült az szja-bevallási tervezetekkel a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV), a tavalyihoz képest csaknem ötszázezerrel többen, 5,6 millióan kaphatnak segítséget az adóbevalláshoz.
Karácsony Gergely (MOMENTUM-DK-MSZP-PÁRBESZÉD-LMP) nyerte a főpolgármester-választást a Nemzeti Választási Iroda adatai szerint, a szavazatok 100 százalékának összesítése után.
A teljes körű casco biztosítások éves átlagdíja 93 200 forint volt tavaly, ez tíz százalékos emelkedés 2017-hez viszonyítva - közölte a Netrisk.hu biztosítási alkuszcég a saját adatbázisa alapján.
Tegnap már beszélt a miniszterelnökkel, Orbán Viktor főtanácsadója lesz a jövőben De aktuális politikai ügyekkel, és budapesti kérdésekkel egyáltalán nem kíván foglalkozni - nyilatkozta az atv.hu-nak Tarlós István, aki ma adta át a Városházán a hivatalát az új főpolgármesternek, Karácsony Gergelynek.