A zenekar a Concerto Open sorozatában a jelenkor leginnovatívabb személyiségeit invitálja Magyarországra.
Olyan művészeket, akik nemcsak kreatív alkotók, előadóművészek, zeneszerzők, de jelentős gondolkodók is, akik sokoldalú művészetükkel próbálnak választ adni a jelenkor kérdéseire. A Magyarországon újdonságnak számító nagyzenekari sorozat célja, hogy globális képet adjon Európa és a nagyvilág zenéjéről, hogy a magyar koncertlátogatók is megismerjék az aktuális irányzatokat, s ne csak évekkel később jussanak el hozzánk a kimagasló tehetségű alkotók, előadók.
Ezen az estén Gidon Kremer, a huszadik század zenéjének apostola a zenekar vendége. A lett származású zenész négyéves korától tanult hegedülni édesapjától és nagyapjától, akik mindketten hivatásos hegedűművészek voltak. A rigai konzervatóriumban (ma Jāzeps Vītols Latvian Academy of Music - VLMA) Voldemar Sturestep tanítványa lett, 1965-ben pedig a Moszkvai konzervatóriumba került, ahol a világhírű David Oistrakh volt a mestere.
Keller András (fotó: Kollányi Péter)
Mieczysław Weinberg Hegedűversenyével ezen az estén az orosz zene egy méltánytalanul ritkán játszott művét ismerhetjük meg. Weinberg műveit életében ugyan nem tiltották be, de hivatalos körökben nem vettek tudomást róla. Bár a legjobb orosz zenészek játszották műveit, de csak halála után tíz évvel (2006-ban) mutatták be egyik fő művét, Az utas című, a Holokausztról szóló operáját. A február 14-én elhangzó művében egyértelműen a hegedű a meghatározó, éppen ezért felejthetetlen élmény lesz a művet Gidon Kremer közreműködésével hallani, aki szakavatott előadója Weinberg darabjainak.